Tüketici Komisyonu, Ryots’un haklar için savaşmasına yardımcı oluyor | Hubballi Haberleri

IstAh

Member
GADAG: Birçok çiftçi Hoşçakal farkında değildik Tüketici Uyuşmazlıkları İtiraz Komitesi şimdikinin aksine, amaçları için farkındalık yarattıkları için.
Tohum şirketi dolandırıcılığı, mahsul sigortasının serbest bırakılmasında gecikme ve benzeri sorunları ortaya çıkarmak için Bölge Tüketici Anlaşmazlıklarını Düzeltme Komisyonu’ndan (DCDRC) yardım istiyorlar. Bazıları ayrıca yardım istemek için doğrudan şikayette bulunur. DCDRC Başkanı ve Emekli Bölge Şefi ve Yargıç DY Basapur Gadağ ilçesine bağlı köylerde yaptığı çalışmalarla ilgili farkındalık yaratarak çiftçileri komisyonu kullanma konusunda eğitmeyi amaç edinmiştir.
Basapur, TOI’ye Mart ayında başkanlık görevini üstlendikten sonra çiftçiler de dahil olmak üzere vatandaşları komiteden yardım almanın yolları hakkında bilinçlendirmek için çeşitli planlar hazırladıklarını söyledi. “Köylerde çalıştaylar, mitingler ve bilinçlendirme kampları düzenledik ve sorun olması durumunda nasıl çözüm arayacaklarını açıklamak için çiftçilerle temasa geçtik. Çiftçiler dışında diğerleri de komiteden yardım almak için öne çıkıyor” dedi.
Çabalar da sonuç veriyor – son dokuz ayda, çoğunluğu çiftçi olan insanlar tarafından 352 dava açıldı. “İlçedeki çiftçiler, ürün sigortası ve sahte tohum ve gübre temini ile ilgili sorunlarla karşı karşıya. Ekibimiz iki üye ve başkan dahil diğer personelden oluşuyor” diyerek, şimdiye kadar yaralıların davalarına itiraz etmek için mahkeme masraflarına para harcadıklarını sözlerine ekledi.
150’den fazla çiftçi kayıt yaptırdı Mahyco Şirketi kalitesiz pamuk tohumu tedarik ettikleri iddiasıyla ve 120 kişi de kendilerine mahsul sigortası sağlamadıkları için sigorta şirketlerine karşı şikayette bulundu. 225 vakayı inceledik. Ayrıca 1.88 Rs tazminat sağladık ve bu birçok çiftçiye fayda sağladı” dedi ve şu anda 352 davanın devam ettiğini de sözlerine ekledi.
Duruma bağlı olarak nominal bir ücret (Rs 200-800) alacaklardır.