Beş yıl önce Polonyalılar, Çek Cumhuriyeti sınırından Baltık Denizi'ne kadar uzanan S3 otoyolunun tamamlanması için 2024 yılını hedef olarak belirlemişti. Söz verdikleri gibi teslim ettiler. Şimdi de içinde iki tünelin de bulunduğu 16 kilometrelik son orman yolunu da açtılar.
Ekspres yol Lubawka sınırında bitiyor ve o yıllar boyunca bağlanacak hiçbir şey kalmayacak. D11 otoyolunu Krlovka'dan Trutnov'a bağlayan otoyol ancak bu sonbaharda inşa edilebilecek. Önümüzdeki haftalarda S3 gümrük vergisinin Çek Cumhuriyeti'ndeki taşımacılık üzerinde nasıl bir etki yaratacağını öğrenecekler.
Geçtiğimiz yıl Polonyalılar, Lubawka'dan Kamienn Gry'a kadar olan on beş kilometrelik S3 bölümünü altı milyar kron karşılığında açtı. Şimdi dokuz milyar için bir yüz daha istiyorlardı.
En derin inşaat Bolkwa yakınlarındaki 2.300 metre uzunluğundaki tüneldi. İnşaatçılar 2022 kışında camı kırdı, çalışma 444 gün sürdü. Polonya'nın en uzun tünelidir. Buradaki fikir, izin verilen hız sınırını izleyen bir hız göstergesi radarına sahip olmasıdır. Çek Cumhuriyeti sınırından S3'ten sonra Baltık Denizi'ne yolculuk beş saatten az sürüyor.
Hadi gidelim arkadaşlar dedi bakan
Her ne kadar yeni bölümün açılışı bugün Çek politikacıları veya siyasi saflardan kişiler tarafından desteklenmese de, Çek tezgahındaki muhatapları sık sık Çek Cumhuriyeti'ne iftira attı. Özellikle de Jarome'den eyalet sınırına kadar 40 kilometre kadar ilerleyen D11 otoyolunun yavaş inşaatıyla bağlantılı olarak.
S3, Polonya'nın en güzel yüksek hızlı yoludur. Polonya Altyapı Bakanı Dariusz Klimczak, çalışmalarımızı yaptık ve şimdi Çek meslektaşlarımızdan D11'i tamamlamalarını ve böylece Adriyatik Denizi'nden Avrupa için anahtar olan tüm yol koridorunu Baltık Denizi'ne bağlamalarını istiyoruz dedi.
Otoyolların ve otoyolların inşaatını hızlandıran özel kanunlar çıkardık. Bakan, Avrupa emekli maaşını etkin bir şekilde kullanabildiğimizi ancak bu projelerin bölge sakinlerine uygun olmasını sağlamak bizim görevimiz olduğunu sözlerine ekledi.
İlk arabalar öğleden bir saat önce Bolkwa'dan Kamienn Gry'ye giden otoyoldan ayrıldı. S3 otoyolunun toplam uzunluğu 470 kilometredir. Yazın sürüşe açılabilen Svinost yakınındaki diğer uçtaki yaklaşık on kilometrelik bölümün tamamlanmasına yarım mil kaldı.
S3 yolu sadece Aşağı Silezya Voyvodalığı ile Baltık Denizi arasında bir bağlantı değil, aynı zamanda Çek Cumhuriyeti'nin turistik bölgelerine giden önemli bir güzergahtır. Aşağı Silezya Voyvodalığı Marl'ı Pawel Gancarz, aşağıdaki D11 otoyolunun en kısa sürede tamamlanacağını umuyoruz.
Phranin köyleri zor durumda
Soru şu: Çek Cumhuriyeti'nde yeni bir bölümün açılmasının ulaşımla ne alakası var? Acli, Zlat Olenici, Bernarticch ve Trutnov'da son yıllarda yoğunluğu oldukça arttı. Beş yıl önce Zlata Olenica'dan her gün yaklaşık bin araba geçiyordu, şu anda beş bin araç var.
Trafiği nispeten sakinleştirmeye alışmıştık, gerçekten son iki yılda çok büyük bir artış var. Bakalım ne olacak. Trafiğin vt olacağını düşünüyorum. Zlat Olenice belediye başkanı Eva Kmiecov (parti dışı) ideoların Nchod rotasını kullanmaya devam edip etmeyeceğini kimsenin söyleyemeyeceğini söyledi.
Trafik sıkıntısı nedeniyle belediyenin yeni kaldırımlara ve hız kontrolü için radar yatırımı yapması gerekiyor. Kameralar Bernartice, Zlat Olenici ve Trutnov'da bulunacak. Yüz kilometrelik hızın hafif olduğu durumlar istisna değildir. Bernartice kısa süre önce merkezde ana yolun yanına bir kaldırım inşa etti ve Zlat Olenice'de de aynısı var. Şu anda 1,7 kilometrelik kaldırımın inşaatına izin veriliyor.
Jarome'dan Krlovec'e kadar olan iki D11 bölümünün alt kısmı (kırmızı renk) vardır, Kamienn Gry'deki bölüm (mavi renk) açıktır:
Haritalar © SHOCart ve OpenStreetMap'in yazarı tarafından sağlanmaktadır. SHOCart şirketi, turist ve bisiklet haritaları ve atlaslarının geleneksel bir yayıncısıdır. şeyler www.shocart.cz
Avrupa Dünya İşbirliği Grubu NOVUM'un editörü Miroslav Vlask, ülkedeki trafikteki dramatik artışı neoequ'e bağladı.
S3'ün operasyonel amacı, Polonyalıların kendilerine uzun yolculuk yapanlara taşınmasını hızlandırdı ve basitleştirdi. Şahsen ben bunun şu anda köyün korunması açısından önemli bir değişiklik anlamına geleceğini düşünmüyorum, henüz değil. Ona göre Wroclaw yönündeki fikirler için Nchod üzerinden geçen kısa rota daha çekici kalacak.
Ale Vanek Belediye Başkanı (parti dışı) trafik yoğunluğundan kaygılı ve D11'in tamamlanmasından sonra: Bu S3 bölümünün açılmasının trafiği artırmayacağını düşünüyorum. Ancak D11 yolunun hazır olacağını varsayalım, böylece insanlar kışın Krkono Dağları'na gidecek, çünkü Trutnov çok geçilebilir, yorumunu yaptı.
Krlovice'den Trutnov'a ilk kez giden yolda, Krlovhradecky bölgesi hariç olmak üzere yalnızca dokuz tona kadar arabalara ve sınırlı sayıda kamyona izin veriliyor. İkili valilik, istisna sisteminin D11 tarihine kadar sürdürüleceğini doğruladı.
Belki ihale yapılır
Birkaç yıl önce sınırın her iki tarafındaki yol inşaatlarını birleştirmenin mümkün olmayacağı açıktı. Çek Cumhuriyeti'ndeki hazırlıklar büyük bir kayıp yaşadı.
Trutnov'dan Polonya sınırına kadar uzanan D11 yolunun inşaatına ilk olarak Aralık ayı ortasında başlandı. İlgili şirket Budimex, Anti-Tekel Kurumu'nun kararlarına istinaden Karayolları ve Yollar Müdürlüğü (SD) tarafından ihraç edildi ve daha sonra itirazlar reddedildi. İhalenin yeni sahibi MI Roads, Doprastav, Metrostav TBR, Subterra ve Duna Aszfalt şirketlerinin birliği oldu. SD'ye göre 21 kilometre uzunluğundaki bölümün inşaatına bu sonbaharda başlanacak. Orijinal planlara göre 2027 yılında tamamlanması gerekiyordu.
Beşinci yılda Jarom'dan Trutnov'a kadar olan yirmi kilometrelik D11 bölümünün inşası yaklaşık 12 milyar krona mal olacak. SD arazinin yarısını satın aldı ve inşaat ruhsatı için başvurdu. Yıl sonunda bir müteahhit kiralamak istiyor. bölümün 2028 yılında tamamlanması gerekiyor. Kocby'deki arazinin sahibi Petr Holubec ile yalnızca arazi kararına itiraz eden anlaşmazlık nedeniyle hazırlıklar uzun süredir karmaşıktı. Mahkemeler onun davasını reddetti.
Ekspres yol Lubawka sınırında bitiyor ve o yıllar boyunca bağlanacak hiçbir şey kalmayacak. D11 otoyolunu Krlovka'dan Trutnov'a bağlayan otoyol ancak bu sonbaharda inşa edilebilecek. Önümüzdeki haftalarda S3 gümrük vergisinin Çek Cumhuriyeti'ndeki taşımacılık üzerinde nasıl bir etki yaratacağını öğrenecekler.
Geçtiğimiz yıl Polonyalılar, Lubawka'dan Kamienn Gry'a kadar olan on beş kilometrelik S3 bölümünü altı milyar kron karşılığında açtı. Şimdi dokuz milyar için bir yüz daha istiyorlardı.
En derin inşaat Bolkwa yakınlarındaki 2.300 metre uzunluğundaki tüneldi. İnşaatçılar 2022 kışında camı kırdı, çalışma 444 gün sürdü. Polonya'nın en uzun tünelidir. Buradaki fikir, izin verilen hız sınırını izleyen bir hız göstergesi radarına sahip olmasıdır. Çek Cumhuriyeti sınırından S3'ten sonra Baltık Denizi'ne yolculuk beş saatten az sürüyor.
Hadi gidelim arkadaşlar dedi bakan
Her ne kadar yeni bölümün açılışı bugün Çek politikacıları veya siyasi saflardan kişiler tarafından desteklenmese de, Çek tezgahındaki muhatapları sık sık Çek Cumhuriyeti'ne iftira attı. Özellikle de Jarome'den eyalet sınırına kadar 40 kilometre kadar ilerleyen D11 otoyolunun yavaş inşaatıyla bağlantılı olarak.
S3, Polonya'nın en güzel yüksek hızlı yoludur. Polonya Altyapı Bakanı Dariusz Klimczak, çalışmalarımızı yaptık ve şimdi Çek meslektaşlarımızdan D11'i tamamlamalarını ve böylece Adriyatik Denizi'nden Avrupa için anahtar olan tüm yol koridorunu Baltık Denizi'ne bağlamalarını istiyoruz dedi.
Otoyolların ve otoyolların inşaatını hızlandıran özel kanunlar çıkardık. Bakan, Avrupa emekli maaşını etkin bir şekilde kullanabildiğimizi ancak bu projelerin bölge sakinlerine uygun olmasını sağlamak bizim görevimiz olduğunu sözlerine ekledi.
İlk arabalar öğleden bir saat önce Bolkwa'dan Kamienn Gry'ye giden otoyoldan ayrıldı. S3 otoyolunun toplam uzunluğu 470 kilometredir. Yazın sürüşe açılabilen Svinost yakınındaki diğer uçtaki yaklaşık on kilometrelik bölümün tamamlanmasına yarım mil kaldı.
S3 yolu sadece Aşağı Silezya Voyvodalığı ile Baltık Denizi arasında bir bağlantı değil, aynı zamanda Çek Cumhuriyeti'nin turistik bölgelerine giden önemli bir güzergahtır. Aşağı Silezya Voyvodalığı Marl'ı Pawel Gancarz, aşağıdaki D11 otoyolunun en kısa sürede tamamlanacağını umuyoruz.
Phranin köyleri zor durumda
Soru şu: Çek Cumhuriyeti'nde yeni bir bölümün açılmasının ulaşımla ne alakası var? Acli, Zlat Olenici, Bernarticch ve Trutnov'da son yıllarda yoğunluğu oldukça arttı. Beş yıl önce Zlata Olenica'dan her gün yaklaşık bin araba geçiyordu, şu anda beş bin araç var.
Trafiği nispeten sakinleştirmeye alışmıştık, gerçekten son iki yılda çok büyük bir artış var. Bakalım ne olacak. Trafiğin vt olacağını düşünüyorum. Zlat Olenice belediye başkanı Eva Kmiecov (parti dışı) ideoların Nchod rotasını kullanmaya devam edip etmeyeceğini kimsenin söyleyemeyeceğini söyledi.
Trafik sıkıntısı nedeniyle belediyenin yeni kaldırımlara ve hız kontrolü için radar yatırımı yapması gerekiyor. Kameralar Bernartice, Zlat Olenici ve Trutnov'da bulunacak. Yüz kilometrelik hızın hafif olduğu durumlar istisna değildir. Bernartice kısa süre önce merkezde ana yolun yanına bir kaldırım inşa etti ve Zlat Olenice'de de aynısı var. Şu anda 1,7 kilometrelik kaldırımın inşaatına izin veriliyor.
Jarome'dan Krlovec'e kadar olan iki D11 bölümünün alt kısmı (kırmızı renk) vardır, Kamienn Gry'deki bölüm (mavi renk) açıktır:
Haritalar © SHOCart ve OpenStreetMap'in yazarı tarafından sağlanmaktadır. SHOCart şirketi, turist ve bisiklet haritaları ve atlaslarının geleneksel bir yayıncısıdır. şeyler www.shocart.cz
Avrupa Dünya İşbirliği Grubu NOVUM'un editörü Miroslav Vlask, ülkedeki trafikteki dramatik artışı neoequ'e bağladı.
S3'ün operasyonel amacı, Polonyalıların kendilerine uzun yolculuk yapanlara taşınmasını hızlandırdı ve basitleştirdi. Şahsen ben bunun şu anda köyün korunması açısından önemli bir değişiklik anlamına geleceğini düşünmüyorum, henüz değil. Ona göre Wroclaw yönündeki fikirler için Nchod üzerinden geçen kısa rota daha çekici kalacak.
Ale Vanek Belediye Başkanı (parti dışı) trafik yoğunluğundan kaygılı ve D11'in tamamlanmasından sonra: Bu S3 bölümünün açılmasının trafiği artırmayacağını düşünüyorum. Ancak D11 yolunun hazır olacağını varsayalım, böylece insanlar kışın Krkono Dağları'na gidecek, çünkü Trutnov çok geçilebilir, yorumunu yaptı.
Krlovice'den Trutnov'a ilk kez giden yolda, Krlovhradecky bölgesi hariç olmak üzere yalnızca dokuz tona kadar arabalara ve sınırlı sayıda kamyona izin veriliyor. İkili valilik, istisna sisteminin D11 tarihine kadar sürdürüleceğini doğruladı.
Belki ihale yapılır
Birkaç yıl önce sınırın her iki tarafındaki yol inşaatlarını birleştirmenin mümkün olmayacağı açıktı. Çek Cumhuriyeti'ndeki hazırlıklar büyük bir kayıp yaşadı.
Trutnov'dan Polonya sınırına kadar uzanan D11 yolunun inşaatına ilk olarak Aralık ayı ortasında başlandı. İlgili şirket Budimex, Anti-Tekel Kurumu'nun kararlarına istinaden Karayolları ve Yollar Müdürlüğü (SD) tarafından ihraç edildi ve daha sonra itirazlar reddedildi. İhalenin yeni sahibi MI Roads, Doprastav, Metrostav TBR, Subterra ve Duna Aszfalt şirketlerinin birliği oldu. SD'ye göre 21 kilometre uzunluğundaki bölümün inşaatına bu sonbaharda başlanacak. Orijinal planlara göre 2027 yılında tamamlanması gerekiyordu.
Beşinci yılda Jarom'dan Trutnov'a kadar olan yirmi kilometrelik D11 bölümünün inşası yaklaşık 12 milyar krona mal olacak. SD arazinin yarısını satın aldı ve inşaat ruhsatı için başvurdu. Yıl sonunda bir müteahhit kiralamak istiyor. bölümün 2028 yılında tamamlanması gerekiyor. Kocby'deki arazinin sahibi Petr Holubec ile yalnızca arazi kararına itiraz eden anlaşmazlık nedeniyle hazırlıklar uzun süredir karmaşıktı. Mahkemeler onun davasını reddetti.